قطع پهنای باند یک ISP بوسیله یک شرکت PAP

شنبه 17 فروردین 138

رئیس انجمن شرکتهای اینترنتی (ISP) از اختلاف نظر با PAP ها خبر داد و گفت: یکی از شرکتهای PAP بدون هیچ مجوزی اقدام به قطع خطوط ADSL یکی از شرکتهایISP طرف قرارداد خود کرده است.


مهندس علیرضا علمی نائب رئیس انجمن شرکتهای اینترنتی (ISP) در گفتگو با مهر گفت: از نظر قانونی شرکتهای ISP و PAP باید ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر داشته و در کنار هم به توسعه خدمات اینترنتی کشور کمک کنند.


وی تصریح کرد: اما متاسفانه نه تنها این هماهنگی وجود ندارد بلکه برخی از شرکتهای PAP که اکثرا هم نیمه دولتی هستند درصدد از بین بردن شرکتهایISP  بر آمده اند.


علمی اضافه کرد: شرکت نیونت یکی از شرکتهای عضو انجمن شرکتهای اینترنتی است که از دو سال پیش اقدام به عقد قرارداد با این شرکت PAP کرده است ولی در یک اقدام حیرت انگیز خطوط ADSL کاربران اینISP  (هزار کاربر) را قطع کرده است.


نائب رئیس انجمن شرکتهای اینترنتی گفت: شرکت مذکور دلیل این اقدام خود را تغییر مدیریت عنوان کرده و از ارائه دلایل منطقی خودداری کرده است. در حالی که با این اقدام شرکت نیونت در آستانه انحلال قرار گرفته و کاربران این شرکت نیز با مشکل مواجه شده اند.


همچنین مهندس علی توسلی رئیس هیئت مدیره شرکت نیونت در گفتگو با مهر ضمن تأیید این مطلب اظهار داشت: قرارداد ما با این شرکت PAP به دو سال پیش بر می گردد که در سال اول کار ما به صورت مشارکتی بود و در سال دوم هم تبدیل به اجاره پورت از این شرکت شد.


وی افزود: از تیر ماه سال جاری ما یک قرارداد 6 ماهه موقت هم با این شرکت منعقد کردیم که مقرر شد بعد از این مدت قرارداد ما دائمی شود اما اینگونه نشد.


مهندس توسلی در ادامه به قطعی اینترنت کاربران خود بوسیله شرکت مذکور اشاره کرد و گفت : دقیقا از ساعت 3 روز پنج شنبه 2 اسفند تمام پورتهای ما که به کاربران اینترنت پر سرعت ارائه می کرد توسط این شرکت قطع شد.


وی افزود: ما اولین شرکت ارتباطی بودیم که کانکس و کابلهای ویژه ارتباطی خود را در منطقه هفت تیر و به صورت انحصاری دایر کردیم، همچنین که در این منطقه به جز شرکت ما هیچ شرکت رقیبی هم وجود ندارد و همین باعث ضرر به کابران اینترنت شده است.


رئیس هیئت مدیره شرکت نیونت با بیان اینکه این شرکت از سازمانهای مسئول مانند نظام صنفی رایانه ای، شورای حل اختلاف و سازمان تنظیم مقررات خواستار رسیدگی به این امر است، خاطرنشان کرد: اصولا طبق قوانین هیچ کسی حق قطع اینترنت کاربران را با هیچ دلیل ندارد.



وی تاکید کرد: ما به تمامی سازمانهای ذی ربط مانند نظام صنفی رایانه ای، شورای حل اختلاف، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دبیرخانه PAP ها هم شکایت خود را ارائه کرده ایم ولی هنوز هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.


خبرگزاری مهر آمادگی انتشار پاسخ PAP به اظهارات مسئولان ISP و همچنین نیونت را دارد.