بازرس انجمن ISPها: راه گسترش پهناي باند اينترنت كشور، واگذاري آن به بخش خصوصي است!

شنبه 17 فروردین 138

 


كيفيت، كميت و خدمات پشتيباني بخش خصوصي در حوزه‌ي فن‌آوري اطلاعات به خصوص خريد پهناي باند در مرز به مراتب بهتر از بخش دولتي است.

 

باقر افخمي - بازرس انجمن كارفرمايان شبكه‌هاي اينترنتي - در گفت‌وگو با ایسنا با بيان اين مطلب اظهار كرد: ‌عمليات ميداني در حوزه‌ي فن‌آوري اطلاعات بايد بر عهده‌ي بخش خصوصي و عمليات نظارتي بر عهده‌ي بخش دولتي باشد.

 

وي تاكيد كرد: منظور از بخش خصوصي، بخش اختصاصي است و در اين راستا اصل رقابت بين بخش خصوصي بايد رعايت شود.

 

او ادامه داد: اقتصاد باز نشان داده كه زماني به موقعيت ايده‌آل خواهيم رسيد كه افراد قدرت رقابت در بخش خصوصي را داشته باشند.

 

افخمي درباره‌ي استانداردهاي مناسب در اين حوزه گفت: استانداردهاي موجود بايد جهاني و به روز باشد و دولت بايد بستر كار را فراهم كند.

 

بازرس انجمن شبكه‌هاي اينترنتي درباره‌ي كيفيت پهناي باند كشور در حال حاضر تصريح كرد: از نظر كيفيت، مخابرات، ما به عنوان متولي ارائه‌ي دهنده‌ي سرويس با پكيج‌هاي فراوان ضربه‌پذير است و براي راه‌اندازي سيستم Voice، افت آن به دليل هم‌زماني با پيك كاري اداره‌ها است.

 

افخمي تاكيد كرد: ‌راه نجات و گسترش پهناي باند در اينترنت كشور با واگذاري آن به بخش خصوصي است؛ بخش خصوصي قبل از تعرفه‌ي تخفيف 30 درصدي دولت، 50 درصد هزينه‌هاي پهناي باند اينترنت را كاهش داده است.