هشدار به كاربران خانگي و مديران شبكه

یکشنبه 25 فروردین

شركت هاي امنيتي درخصوص شيوع وسيع يك تروژان جديد از طريق نامه هاي الكترونيك هشدار دادند. 


اين نامه هاي الكترونيك با موضوع نمايش تصاوير غيراخلاقي و مستهجن از هنرپيشه ها و خواننده هاي مشهور دنيا،‌ در سطح بسيار گسترده اي منتشر شده و يك تروژان جديد و خطرناك با عنوان Agent.IMB را در رايانه ها نصب و فعال مي سازند. 


بنا برگزارش شركت امنيتي Panda Security، اين نامه هاي الكترونيك پس از باز شدن توسط كاربران،‌ آن ها را به كليك بر روي لينكي با عنوان "Download and Watch" ترغيب مي كنند كه در واقع ابزار لازم براي نفوذ تروژان Agent.IMB محسوب مي شود. 


نخستين نشانه نفوذ و فعال شدن اين كد مخرب در سيستم، ايجاد يك فايل اجرايي به همراه فرآيند پردازش مروط به آن با نام CbEvtSvc.exe مي باشد.


افزون بر اين، ثبت محرمانه تصاوير مختلف از صفحات مورد مشاهده كاربر و فعاليت هاي شخصي وي، سرقت اطلاعات حساس و آسيب پذير كردن رايانه ها در برابر نفوذ غيرقانوني هكرها از جمله اقدامات مخرب اين كد محسوب مي شود. 


بر اساس اعلام لابراتوارهاي پاندا، شيوه انتشار اين كد مخرب بيشتر بر اساس روانشناسي اجتماعي (Social Enginering) طراحي شده است كه در اين مورد خاص، اغلب كاربران غيرحرفه اي و جوان تر اينترنت را مورد هدف قرار مي دهد. 


عدم توجه به نامه هاي الكترونيك با موضوعات جذاب و فرستنده هاي ناشناس و نيز عدم كليك بر روي لينك هاي نامشخص و مشكوك، مهمترين روش حفاظتي در برابر نفوذ و فعاليت اين كد مخرب عنوان شده است. 


براي اطمينان از عدم ايجاد آلودگي در رايانه ها: www.infectedornot.com 
 


منبع خبر: Pandalabs، لابراتوارهاي تشخيص و كشف كدهاي مخرب